Pomoženo bude tomu, kdo sám pomáhá

07.11.2010 21:03

 Myslím, že naši víru ve vyšší spravedlnost nejvíce posílí, když sami zkusíme,  jak funguje. Jsou sice stohy knih o tom, jak Boží zákony působí, ale mně osobně nikdy nestačilo, že jsou si tím jisti druzí. Potřebuji si na to prostě sáhnout. Podělím se s vámi o poslední takové „sáhnutí“.

Byli jsme s manželkou o víkendu v krásné přírodě na skautské chatě. Odpoledne volala přítelkyně:  … je v jiném stavu a cítí se hodně špatně, zvrací. Plakala. Pomohli jsme na dálku jak to šlo.

Večer, když jsem šel do lesa meditovat, jsem se chtěl za ni pomodlit a v myšlenkách ji uklidnit a obejmout. Zároveň jsem ale potřeboval poléčit bouličku, která se mi udělala na dlani. Asi prasklá cévka, žádná katastrofa. Ale pro mne, skladového dělníka, je bolestivé místo na dlani dost nepříjemné. Pralo se to ve mně a nejradši bych udělal obojí. Pak mě napadlo: teď bych přece mohl zjistit, jestli je pravda, že když člověk pomáhá druhým, tak se „ti nahoře“ postarají o něj. A myšlenkou jsem poprosil o odpověď přímo v mé situaci.

Skoro celý večer jsem se venku modlil za naši přítelkyni „těhulku“, snažil se nemyslet na bouličku na ruce a užíval si zasněžené stromy. Asi uhádnete i konec: ano, boulička na dlani zmizela, i když se běžně vstřebává celé týdny.

Sláva, funguje to! Přítelkyni se ulevilo a pomohli tomu, kdo pomáhá!  Děkuji!!! A už vím to, co jsem si dřív jen myslel.